martes, 19 de mayo de 2020

Traballar coas mans /vs/ traballar coa cabeza. Tarefas para 4º e 2º de Bac. Máis sobre Carballo Calero

Para empezar vou propoñer lecturas, que non virán mal e poden interesarvos: Poño un enlace á interesantísima entrevista a Cesáreo Sáchez Iglesias, presidente da AELG, en Nós diario, sobre o papel do escritor como axente cultural.

Tamén é moi esclarecedora a entrevista a África López Souto sobre igualdade.

E en relación coas Letras Galegas, poño outro dunha fermosa iniciativa cultural en Lugo para dar a coñecer os escritores, de xeito que formen parte da vida cotiá dos cidadáns.

Sobre o sueco que amaba as dornas e a Illa de Ons:

https://www.nosdiario.gal/articulo/cultura/falace-staffan-morling-sueco-electrizaron-dornas/20200514160141097623.html

Sobre as tecedeiras luguesas : https://www.elprogreso.es/articulo/comarcas/fio-une-tecedeiras-da-provincia/202005181734311439040.html

Ben, hoxe vou falar dos distintos tipos de traballos que se poden facer na vida. A miña reflexión é que todos son dignos de ser respectados e valorados.
As persoas somos diversas e diversas son tamén as nosas cualidades, gustos e habilidades. Cada un debe escoller aquilo para o que teña máis aptitude e atopar o que é o seu.
Eu valoro enormemente moitas persoas que en Galicia se dedican a facer traballos artesanais como poden ser os carpinteiros de ribeira que facían as dornas, ou os oleiros que elaboran diferentes tipos de cerámica, as palilleiras, as tecelás, os fabricantes de instrumentos musicais... etc.
Tampouco poderiamos vivir sen carpinteiros ou sen mecánicos ou moitos outros oficios, que non debemos minusvalorar e que ademais permiten ás persoas vivir decentemente. O único inconveniente dalgúns destes traballos será a indignidade coa que os deben desempeñar algúns ou as más condicións laborables.
A propósito disto lembro un texto de lit. española  (non me acorda agora o autor) que falaba do "escudero", ese personaxe que non quería traballar porque non estaba ben visto iso na súa clase social, e prefería alimentarse do que lle daba o seu criado do que conseguira pedindo esmola polas rúas. Iso foi así mentres chegaron a España as riquezas de América, pero rematou hai tempo!
Como non nacín princesa, non fuxo de traballos que poden luxar as mans, como o traballo na horta ou no xardín. E ademais encántame ver como vai mudando a natureza co paso dos días.

E póñovos unha foto do meu oceanatus, e dun traballo de cerámica que fixen hai ben anos, e xa me rompeu un pouco.  A flor da cala partiu algo.





E agora veñen as tarefas para 4º, prazo ata o 29 de maio:

A/ No voso libro de texto fala no tema 8 do texto argumentativo e persuasivo. Lede as súas características. Logo facede a pregunta 1 da páx. 149 e da 4 unha redacción: argumentar sobre a eliminación dos reality shows nas televisións públicas.
B/ Facer a actividades da páx. 151 do libro. Son catro exercicios.
C/Facer os exercicios do 2 ao 6, ambos incluídos da páx. 155 do libro.

E para 2º de Bac., probas de selectividade, obrigatorio para os que non enviaron as primeiras, prazo ata o 25 de maio. Os demais poden ir facéndoas tamén para corrixir logo na clase presencial.

PAAU Setembro 2005, opción I, texto de Manuel Rivas, 1995.

 PAAU Xuño 2008, opción I, texto de Carlos Glez Reigosa, 2001.


Engado tamén un enlace a un artigo de opinión interesante de Nós diario: https://www.nosdiario.gal/opinion/iria-veiga/vacina/20200520161644098041.html

Podedes repasar a morfoloxía segmentando estas palabras do texto: observacional, microesferas, subxacente, codifiquen e celeridade.

E finalmente, un enlace á nova web sobre R. Carballo Calero, da man da UDC:

https://www.nosdiario.gal/articulo/cultura/web-don-ricardo/20200521210817098138.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario